Petra Behrens-Oestreich

Gynecologist

Adress

Auf dem Driesch 34, 50259 Pulheim, Nordrhein-Westfalen

Phone number

02238/965550

Website

Barrierefreiheit

Language(s)

For people with the following insurance status

statutory, private

Recommended for the following groups of people

queer/lesbian/gay/bi/pantransPolyamorous/changing partnersmental illnessdrug userspracticing kinky sex (bdsm, toys, fetish, etc.)trans masculinechildfree by choice

Recommended treatment methods

routine treatmenttreatment of menstrual problemsconsultation for alternative contraceptionfirst consultation / consultation for teenagersconsultation/support for unfulfilled desire to have children (queer, lesbian)treatment of sexually transmitted diseaseHIV/STD testsupport during transition

Beratung zur Finanzierung von Behandlungen

Comment

Ich habe mich dort dieses Jahr als Trans*mann geoutet und werde auch so behandelt. Die Ärztin ist sehr respektvoll im Umgang mit mir und will mich auf meinem Weg weiter begleiten. Sie hat direkt einen kleinen Hormonstatus überprüft, wie es ihr möglich war und mich an die Pan-Klinik in Köln empfohlen. Dort wisse sie mich in guten Händen sagte sie.

Last updated: 11. July, 20:43 Uhr